Thursday, September 22, 2011

Julia's Eyes / Los ojos de Julia

Thursday, September 22, 2011

Korku ve gerilim türündeki filmler oldum olası ilgimi çekmiştir. Son zamanlarda doğaüstü olayların senaryolaştırılıp, amatör kamerayla kayda alınıp film diye yapıldığını (Paranormal Activity serilerinden bahsediyorum) görüyoruz. Gerçek olduğu izlenimi verilmeye çalışılan ancak komedi filmi olmaktan öteye gidememiş bir sürü versiyonu olan bu filmler sizce de sıkmadımı? Son 1-2 senedir gerçekten korkup, beni gerebilen ve unutamadığım bir korku filmi izlememiştim. Ta ki dün geceye kadar... Size bahsedeceğim film 2010 Ispanya yapımı  Julia's Eyes / Los ojos de Julia...


Yönetmenliğini Guillem Morales'in yaptığı ve  Guillermo Del Toro' nun yapımcılığını üstlendiği bu filmi, korku ve gerilim türündeki filmlerle biraz olsun ilgilenen biri bile olsanız, mutlaka tavsiye ediyorum. En son  The Sea Inside filmindeki performansıyla aklımda kalan Belén Rueda, muhteşem oyunculuğuyla kendisine hayran bırakıyor.


 Filmde Julia' nın (Belén Rueda) kendisi gibi görme kayıpları yaşayan ve en sonunda tamamen kör olup intihar eden ikiz kız kardeşi Sara' nın (Belén Rueda) gizemli ölümünü araştırmasıyla başına gelen gerilim dolu olaylara ve öğrendiği korkunç gerçeklere tanık oluyoruz. Tansiyonun bir an bile düşmediği ve sizi sürekli merak ve heyecan içinde bırakan filmin zekice işlenmiş senaryosunda asla hiç birşeyden emin olamıyorsunuz. Hayal dünyası ve gerçek dünya arasında gel gitler yaşatan olaylar,kamera çekimleri( özellikle Julia' nın konuştuğu çoğu insanın boynundan yukarısını göremeyişimiz) filmi zaman zaman görme kayıplarının olduğu şekilde Julia' nın gözünden izlemek, beraberinde bir çok soru işareti doğuruyor. Dolayısıyla film izleyiciyi kesinlikle elinde çok iyi tutacak şekilde kurgulanmış. Gözünüzü kırpmadan tahminlerde bulunmaya çalışsanız da şimdiden söyleyeyim filmin sonunda verdiği mesajı bende hiç beklemiyordum.. Daha fazla detaya girmemek için kendimi zor tutuyorum ama bundan fazlası spoiler olacak :) İşte filmin trailerı şimdiden iyi seyirler..







0 Yorum:

Post a Comment

Copyright © Venus En Me